آمار بازدید

  • بازدید امروز : 15
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 26381

مفهوم ذی نفع درحقوق خصوصی و تفاوت آن با حقوق عمومی


مفهوم ذی نفع درحقوق خصوصی و تفاوت آن با حقوق عمومی

پايان نـامه جهت اخذ درجـه کارشناسی ارشد

در رشته حقوق

مفهوم ذی نفع درحقوق خصوصی و تفاوت آن با حقوق عمومی

چکیده ای از پایان نامه

دعاوی حقوقی و دعاوی حقوق عمومی از نظر رسیدگی های شکلی و ماهوی تفاوت هایی دارند. یکی از شرایطی که در خصوص خواهان برای طرح دعوی در دادگاه حقوقی و دیوان عدالت اداری مطرح می شود، ذینفع بودن است اما خصوصیاتی که در مورد ذینفع در آیین دادرسی مدنی وجود دارد، در دعاوی مطروحه دیوان به واسطه ی وظیفه حائز اهمیتی که در زمینه حفظ منفعت عمومی و دفاع از حقوق و آزادی های شهروندان ایفا می کند؛ روند متفاوتی را در پیش گرفته است. به گونه ای که، با توجه به خصلت دعاوی عمومی، طرفین دعوی سازمان اداری یا مقام اداری و شهروند می باشند؛ از این رو مفهوم ذینفع در دعاوی اداری براساس مخاطبان تصمیم اداری برداشت می شود.

یافته های پژوهش نشان می دهد بنابراین، پس از بررسی وصف و جایگاه خواهان و برداشت ذینفع بودن او در دعاوی مطروحه در دعاوی عمومی و وجوه افتراق و اشتراک آن با دعاوی حقوقی مشاهده می شود که ذینفع بودن در دعاوی مطروحه ی دیوان بسته به تصمیماتی که در آن نفع شخصی است؛ ذی نفع خصوصی و در خصوص تصمیماتی که در آن نفع عام است؛ ذی نفع عمومی و به نوعی تسری مفهوم نفع عام از شعب به هیات عمومی و گستردگی مفهوم ذینفع مطرح می شود.

 

 

نوع فایل: zip

دسته: پایان نامه

حجم: کمتر 1M

 

 

تذکر مهم :

باتوجه به اینکه بعضی از بانک ها تراکنش کمتر از 5000 یا 10000 تومان را قبول نمی کنند در نتیجه درصورت عدم موفقیت در خرید با کارت بانک دیگری خرید را انجام دهید.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 482

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه خزیر می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما